LED-verlichting

On Fri, 13 Dec 1996 03:00:04 DST, maillist at news.IAEhv.nl wrote:

>Daarmee aangevend dat ik de huidige groene dingen totaal ongeschikt
>vindt. Ook om gezien te worden.
>Het gaat er dus om groene, gele of blauwe LEDs te vinden die
>evenveel licht geven als een lampje van een paar Watt.

Geen groene dus, daar zijn hier in de omgeving al een aantal (buk)fietsers voor bekeurd.
En ook al niet knipperend...

Maar ik kijk toch liever tegen een groene knipperled dan tegen een fiets zonder verlichting
of een die pal naar voren staat.

Die led-verlichting heeft maar een paar maanden gemogen, maar is nu al weer ruim een
jaar verboden.

mja, en mijn verlichting dan...
Voor een standaard halogeenlamp(2,4W), doch ondersteboven aan het frame gehangen.
Achter een standaard achterlicht (0,6W) en een (5x)knipperled op penlites als
waarschuwingslicht.
De verlichting wordt gevoed door een rol-dynamo, gemonteert onder het veerblok van
mijn flevo-racer.

Met vriendelijke groeten,

Jeroen T. Bezemer
Sliedrecht