Re: NLHPV Digest V01 #169

>1. Zorg voor een degelijke, niet-slippende dynamo. Batterijverlichting is
>te omslachtig en in elk geval niet milieuvriendelijk.

Gun de lood-accu's uit de noodverlichting een tweede leven als
fietsverlichting. Een snel-lader voor een 6Vaccu (laadtijd ongeveer 3 uur
voor een 10 Ah) kost 50 gulden, de accu's zelf ongeveer 15 gulden. Dan ben
je gelijk van  het volgende probleem af:

>2. Als voorlicht kies je een halogeenlampje, omwille van de lichtsterkte.
>Als die niet in je dynamo (bvb. AXA HR) zitten ingebouwd, bescherm je het
>lampje best tegen overspanning met twee zenerdioden (verlengt de
>levensduur).

Accu in je koffertje en een snoertje naar je frame. Kunnen ze gelijk je
accu niet pikken. Als koffertje heb ik een pelican case. Niet goedkoop maar
wel onverwoestbaar; zelfs bij neerstorten in duikvlucht met 40 km/h was
alles wat er in zat (oa. een computer schijf) nog onbeschadigd, en het
koffertje zelf ook.

Waterdicht bovendien. En dan bedoel ik ook echt waterdicht, zoals we hebben
uitgeprobeerd toen we een telefoon moesten transporteren naar een
telefooncel die op 7 meter onder water stond. Maar misschien is dat iets
voor nl.sport.duiken....

ard