re: dynamo's

> Probeer eens een velgdynamo. ......Het merk van de mijne is Sanyo.
> Waar je hem kan krijgen weet ik niet.
> Jan Muller
> jan.muller at glo.be

Ik rijd zelf nu ook met een Sanyo velgdynamo rond. Afhankelijk van het
type banden wat je wilt gebruiken levert Challenge deze standaard mee.
Dit meegeleverde type (zwart, grote rubber dop als wieltje, +/-
f.25,- in de winkel) voldeed echter niet. Toen de grote regenperiode
een paar maanden geleden begon, slipte het ding meteen. Ik heb toen
de duurste Sanyo velgdynamo gekocht. Type aanduiding onbekend.
Bestaat uit een U-vormig metalen frame waarin een blinkend tonnetje
ronddraait. (f.75,- bij Wim Kok in Utrecht) Dit ding werkt
fantastisch! Slipt nooit, zelfs niet in modderige omstandigheden en
loopt volkomen geruisloos! Ik ben er echt heel tevreden over. Na een
flinke rit voelt de dynamo nog steeds koel aan, wat voor mij een goed
teken is dat-ie efficient omgaat met de energie die ik erin stop.
Er bestaat ook een goedkopere versie (+/- f.45) met een ophanging in
een (gedeeltelijk?) kunststof frame. Die rammelt echter behoorlijk
weet uit ervaring met mijn tandem.

Theo van Soest                         Department of Radiotherapy
                  0                    University Hospital Utrecht
 P.O.Box 85500, 3508 GA  Utrecht, The Netherlands
 E-mail: theo at radcl.ruu.nl  Phone:+31-30-2507143 Fax:+31-30-2581226