Re: Verlichting

Jaap.vanBergeijk at USER.AENF.WAU.NL wrote:

> Maar in principe ben ik wel met je eens dat een goede dynamo de oplos-
> sing zou zijn. Iets in de naaf of zo lijkt mij niet zo gek. Heren con-
> structeurs...

Ik ken iemand op 'n M5 die twee voorwielen heeft. 's Zomers rijdt hij rond met een
gewoon wieltje. In de winter wisselt hij het wiel om voor een exemplaar met naafdynamo.
Er zijn intussen een aantal naafdynamo's op de markt, waaronder een paar erg goeie. Maar
de prijs is er ook naar, ik meen dat ze nog steeds boven de f 200,- zitten. Ze lopen
licht en geven een bak vermogen (alle'e'n een halo koplamp zonder achterlicht schijnt
door te branden).
Ik hoor vaak zeggen dat een naafdynamo alleen loont wanneer je veel in de duisternis
rondrijdt.

Danny Siepman,
d.siepman at pi.net