Mailinglist Ligfietsen

Liggende Hollanders/Vlamingen,

Het is zover: een Nederlandstalige mailinglist voor (toekomstige) liggende
Hollanders. Ik heb veel reacties gehad op mijn oproep in nl.fiets en via
e-mail. Bedankt allemaal voor jullie bijdragen.

Waarom een nieuwe mailinglist?
1       Zonder al te veel zoekwerk heb ik een groot aantal ligfietsers
gevonden met een e-mailadres. Al een prima begin. Er is een 'markt'.
2       Over de IHPVA-list wordt gezegd: te veel van het goede, vaak over
fietsen die je hier niet ziet, taalbarriere m.n. voor technische aspecten.
De IHPVA-list wordt echter ook vaak positief genoemd, sommige respondenten
vinden een Nederlandstalige lijst overbodig.
3       Ik heb niet gekozen voor een nieuwsgroep: e-mail is vaak sneller op
de juiste plaats, op sommige werkplekken kan men alleen van e-mail gebruik
maken en niet van andere internet-functies, met name bij bedrijven.
4       Berichten die betrekking hebben op het kleinere gebied: fietsroutes,
tweedehandsmarkt, lokale activiteiten, melden van diefstal etc. komen beter
tot hun recht dan in een internationale list.
5       De NVHPV ondersteunt het initiatief: "Goed plan, een Hollandse
lijst. Noteer Marielle Bakker en Sacha Knoop maar als geinteresserd. Ons
email adres is nvhpv at dds.nl en in principe zitten we namens de vereniging
online."

Hoe werkt de lijst optimaal?
1       Onderwerpen hebben direct met ligfietsen te maken.
2       Berichten zijn niet te lang en zijn to-the-point (geen overbodige
ballast, geen lange signatures, geen niet-relevante citaten uit andermans mail).

Suggesties voor onderwerpen
1       techniek
2       activiteiten: wedstrijden, touren, beurzen, open dagen
3       ligfiets en vakantie/woon-werkverkeer/racen
4       diefstal meldingen
5       de markt: je fiets verkopen, nieuwe modellen/onderdelen etc.

Word allemaal lid:
Je kunt een abonnement nemen door een e-mail te sturen naar:
listserv at ffshq.IAEhv.nl
In de body type je "subscribe nlhpv". Je vult niets in bij Subject.

Ik verzoek je het hieronderstaande mailtje als eerste bijdrage te versturen:

Naam:
Woonplaats:
Ligfiets(en) merk/type:
Gebruik van de fiets (woon-werk, wedstrijden, vakantie ...):
Website (adres + omschrijving):

WEB:     http://www.xs4all.nl./~emijland