Re: Zitje

Eeen goed zitje is nogal een persoonlijke kwestie.Ik ben nog al lang,
zo'n 1,93 m, en voor mij zit een Flevo zitje echt voor geen meter. Ik
kom met m'n schouderbladen precies op de bovenrand van het zitje uit.

Zelf maken is een goede optie, van hout of van kunststof. Let er bij
een Flevo-achtige fiets wel op dat het zitje ook zijdelingse steun
biedt, anders wordt het sturen een stuk moeilijker en wordt met
handen los rijden echt een probleem (eigen ervaring). Het zitje van
Flevobike heeft een soort kuip-vorm die zijdelingse steun geeft.

Voor een kunststof (epoxy/polyester/glas/carbon) zitje kan je een mal
maken uit hard piepschuim dat je in model schuurt. Een geraamte van
aluminium strip dat je bekleed met breed inpak-plakband functioneert
ook goed. Ideaal is natuurlijk als je een bestaand zitje als mal kan
gebruiken.

Groetjes en succes

Merijn Wijnen

Merijn Wijnen