flevobike-race

Ik overweeg om een flevobike-race aan te schaffen.
Om binnenkort een keuze te kunnen maken uit de verschillende ligfietsen op de
markt zoek ik nog antwoord op de volgende vragen:
- Ik heb begrepen dat een flevobike-race na gewenning ongeveer even snel is
als een standaard M5, klopt dit?
- Omdat ik de ligfiets ook voor trektochten in de bergen wil gebruiken vraag
ik me af of je bijvoorbeeld nog een 10% helling (goed geasfalteerd) opkomt
zonder dat het voorwiel wegslipt
- Is het mogelijk om een zgn. "low-rider"voorbagagedrager bij het voorwiel
van een flevobike-race te monteren? Zo ja is dat dan nog fietsbaar?
- Kun je in een flevobike-raceframe ook kleinere wielen monteren? zo ja tot
hoe klein en tot welke velgbreedte?
- waar kan ik binnenkort verschillende fietsen testen en met elkaar
vergelijken? (ik heb de ligfietsdag in Den Haag helaas gemist)

Groeten,

 Bert van Asselt