Re: flevobike-race

Bert,

Ik kan je enkele antwoorden geven:

>- Omdat ik de ligfiets ook voor trektochten in de bergen wil gebruiken
vraag ik me af of je bijvoorbeeld nog een 10% helling (goed geasfalteerd)
opkomt zonder dat het voorwiel wegslipt
Ik ben afgelopen zomer met de Bike + 25 kg bepakking naar Zwitserland
gefietst. Moeilijkheden kreeg ik bij lange beklimmingen, bij het wegfietsen
vanuit stilstand en bij stijle beklimmingen op slecht wegdek. Bij het
"stampen" ging deze fiets wat schudden op zijn voorvering, maar die zit er
bij de Racer niet op. Het lijkt me dat je met de Racer met verstandigere
verpakking goed vooruit komt.

>- Is het mogelijk om een zgn. "low-rider"voorbagagedrager bij het voorwiel
van een flevobike-race te monteren?
Nee, je monteert je low-rider-dragers bij de Flevo onder het zitje.

>- Kun je in een flevobike-raceframe ook kleinere wielen monteren? zo ja tot
hoe klein en tot welke velgbreedte?
Er is nu een model voor 26" wielen. Andere maten wiel geven in ieder geval 1
probleem: de nokjes voor de remmen zitten op de verkeerde plaats.

Groet,
Erno

NEW NEW NEW
WEB:     http://www.iaehv.nl./users/erno