re: slipt flevobike-race?

At 17:28 3-05-96 +0000, you wrote:
>Ik overweeg om een flevobike-race aan te schaffen.
>- Omdat ik de ligfiets ook voor trektochten in de bergen wil gebruiken vraag
>ik me af of je bijvoorbeeld nog een 10% helling (goed geasfalteerd) opkomt
>zonder dat het voorwiel wegslipt
Vorige zomer ben ik met een flevo-bike racer in Engeland geweest. De
heuvels (noem ze maar geen bergen) op weg naar Norwich waren goed te doen,
ik schat dat dat tot maximaal 8% ging. Steiler wordt zeker lastig, en dan
voornamelijk doordat alle bepakking bij een flevobike achterop ligt. De
oplossing was dan laag verzet, en gelijkmatig kracht zetten.

Denkertje: de maximaal over te brengen kracht op het wegdek treedt op wanneer
je net tegen de wielslip aan zit.

Vriendelijke Groeten, Jaap van Bergeijk

e-mail: Jaap.vanBergeijk at User.AenF.WAU.NL