Re: Op zoek??? Optima Cheetah!!!

Jan Wolsheimer schreef:
#Mijn keuze tot nu toe was de Challenge Huricane, omdat ie zo snel, wendbaar en
#lekker laag is (als ik
#ergens de pest aan heb, is het aan fietsen tegen de wind in, dus de fiets
#MOET laag zijn ).

Scheelt dat nou werkelijk zo veel, de pure hoogte van de fiets? Mijn
veronderstelling was altijd dat het voornamelijk gaat om je uiteindelijke
houding, m.a.w. het zo klein houden van het frontaal oppervlak. Okee,
een hoge fiets betekent automatisch een groter oppervlak, omdat er dan
nog een brok fiets onder je hangt dat ook wind vangt, maar het lijkt mij
dat dit slechts om enkele procenten gaat (net als platte spaken en
remkabels binnendoor).

#Nadeel Hury ->ontzettend slecht zitje (ben nogal lang) en

Maar daar doet een ligfietswinkel toch niet moeilijk over? Als jij liever
een M5-zitje op een Challenge hebt, moet dat best te regelen zijn.

#nauwelijks bagagemogelijkheden, en het lijkt een beetje een kinderfietsje.

Bekijks heb je toch genoeg. Persoonlijk vind ik de Hurri er helemaal niet
kinderlijk uitzien. De Sinner Fun wel (wordt die nog verkocht?).

#Bij Optima cycles liep ik tegen de Cheetah aan. Een geweldig gave en lage
#; de Condor. Een iets hogere fiets met een bovenstuur,

Bovenstuur is in principe aerodynamischer dan onderstuur...

#Wil je wat jpg-plaatjes van deze Cheetah???

Graag. Er staat er overigens ook al eentje op mijn ligfietsWWWpagina.

#Mail me effe.....ik weet
#namelijk niet of het de bedoeling is of er attachments via de list verzonden
#gaan worden (Erno...??).

Doe maar niet. Attachments zijn niet door iedereen even eenvoudig te verknutselen.
Realiseer je dat niet iedereen met dezelfde software werkt; sterker nog: er
zijn mensen die geen PC gebruiken om hun mail te lezen!

Marcel.
 X   drs. Marcel Wijkstra     (AIO  Visualization)   wijkstra at fwi.uva.nl
-