Re: Op zoek??? Optima Cheetah!!!

> [...]

> #lekker laag is (als ik
> #ergens de pest aan heb, is het aan fietsen tegen de wind in, dus de fiets
> #MOET laag zijn ).
>
> Scheelt dat nou werkelijk zo veel, de pure hoogte van de fiets? Mijn
> veronderstelling was altijd dat het voornamelijk gaat om je uiteindelijke
> houding, m.a.w. het zo klein houden van het frontaal oppervlak. Okee,
> een hoge fiets betekent automatisch een groter oppervlak, omdat er dan
> nog een brok fiets onder je hangt dat ook wind vangt, maar het lijkt mij
> dat dit slechts om enkele procenten gaat (net als platte spaken en

hoe lager je komt, hoe minder wind. Veel wind wordt tegen gehouden door
lage struikjes ed. Het verschil is substantieel, ik rij sinds kort  zowel
op een M5 als op een lage racer met verder vrijwel hetzelfde materiaal. Met
de lage racer gaat het toch wel gem zo'n 3km harder bij vergl.
inspanning. Daarentegen is het wel een probleem dat jedoor
automobilisten echt niet gezien wordt en je dus
weer met zo'n vlaggetje rond moet gaan fietsen.

> #nauwelijks bagagemogelijkheden, en het lijkt een beetje een kinderfietsje.

er zijn recent tassen voor de hurry of de markt gekomen waarin je
veeel mee kan nemen. twee zakken die met een draagband over het zadel
bevestigd kunnen worden.

Groetjens,

;-)nja