Re: Op zoek???

Erno Mijland schreef:
#Ook goedkoop en erg mooi: de Eindhovense Alligt van f 1695,-- met alumium
#frame en houten zitje/spatbord/bagagedrager.

Andere goedkope fiets: de Dijkrunner. Wordt ergens in Zeeland op een technische
school gemaakt (geen winstoogmerk) voor rond de duizend pietermannen.

Twee jaar geleden heb ik bij Fancy Frames op een Sinner Fun gereden, een
fietsje nog kleiner dan een FlevoBike. Kostte toen f1190,- nieuw, maar ik
weet niet of Sinner 'm nog maakt.

#Verder is er tweedehands best veel te koop.

Maar om nou te zeggen dat dat echt goedkoop is... Of ik ben precies de verkeerde
advertenties tegengekomen. Over het algemeen zijn het bejaarde fietsen
(Roulandt), of fietsen die nieuw f2500-, kostten en nu nog f1500,- moeten
opbrengen.
Aan de ene kant verwacht je dat een ligfietser niet zo snel wat nieuws
koopt, al was het maar vanwege de nieuwprijs (er is bij de eerste aanschaf
doorgaans bepaald niet over een nacht ijs gegaan). Aan de andere kant zijn
er toch nog wel heel wat ligfietsers die na verloop van tijd wat snellers
willen.

Mijn advies voor potentiele ligfietsers: laat je niet afschepen met een
fiets "geschikt voor beginners". Volgens mij ben je n.l. na een week al
geen beginner meer. Bijvoorbeeld: koos je aanvankelijk voor een Batavus
Relaxx vanwege de rechtovereindhouding (die meer aansluit bij wat je gewend
bent), na twee dagen tegenwind wil je maar wat graag ver achterover op
een M5...

Marcel.
 X   drs. Marcel Wijkstra     (AIO  Visualization)   wijkstra at fwi.uva.nl
-