scheef

Erno, Norbert, alle 'scheve' anderen:

Ga eens met een orthopeed praten. Als een been iets korter is, of je heup net
scheef staat, merk je daar nu weinig van. Maar op latere leeftijd kan je er
allerlei behoorlijk vervelende pijnen en loop problemen aan overhouden. Een
miniscuul, uitgekiend (en waarschijnijk duur :( ) inlegzooltje lost de
problemen meestal zeer effectief op. Better safe than sorry.
Ik ken mensen die jaren lang pijn hadden, en een dag of twee na het krijgen
van een nieuwe zool van alle gezeur af waren.

Een andere verklaring: ik reed op een Linear maatje 48 inch, die een nogal
slappe achtervork heeft. Als je maar sterk genoeg bent trek je zonder veel
moeite die vork krom. Niet genoeg om het zo te kunnen zien, maar na een jaar
of twee rijden liep mijn achterwiel ruim 8 centimeter uit spoor. Mijn
rechterkant is duidelijk sterker dan de linker. Ik roeide dus op slag om te
compenseren :)
Je kunt een scheef frame makkelijk testen: wandel rechtuit met de fiets aan
de hand door een plas water, met daarachter een stuk droog wegdek. De sporen
van voor- en achterwiel dienen over elkaar heen te vallen als je rechtuit
loopt.

Wouter

PS: Ben, ik kan niet op je homepage inloggen. Mijn fout?