re: Scheef?

Hallo Erno,

Bij de flevo-bike racer die ik twee jaar terug bouwde (en die het gelukkig
nog steeds niet begeven heeft) was het uitlijnen ook lastig. Ik weet
niet of je een framekit of een complete of een zelfbouw versie hebt; bij
zelfbouw beschik je meestal niet over een mal om alles netjes uit te richten
alvorens de boel vast te lassen.

Mijn oplossing om achteraf de wielen toch netjes recht onder het zadel
te krijgen is de afstanden tussen bevestigingsbouten van het zadel en het
punt 'wiel-wegdek contact' op te meten. Zit hier links en rechts
verschil tussen dan kun je de bevestigingspadjes van de wielen iets uitvijlen
waardoor het wiel de gewenste kant op gaat. Uiteraard is deze aktie maar
binnen beperkte grenzen uitvoerbaar.

Groeten, Jaap van Bergeijk