Re: slipt flevobike-race?

> To:            "Ligfietsen" <nlhpv-mail at ffshq.IAEhv.nl>
> From:          H.Bon at bv.ruu.nl
> Date:          Wed, 8 May 1996 14:17:22 GMT-0100
> Subject:       Re: slipt flevobike-race?

> Bedoel je:
> -voor en achter
remmen achter is bij een Flevo geen goed idee: slipgevaar schijnt
bovengemiddeld te zijn en daarnaast is de fiets niet meer eenvoudig
deelbaar.

Onze oplossing voor bergwerk was een extra blokjes rem op het
voorwiel. Deze oplossing is aardig maar voor serieuze afdalingen niet
goed genoeg. De voorvelg wordt veel te zwaar belast, wordt te heet,
de plakkertjes smelten van je bandjes, slagen in het wiel en
mooieklapbanden in de afdaling.

Een goede edoch dure oplossing (+- 550 piek) is het plaatsen van een
schijfrem op het voorwiel naast de al aanwezige Magura.
Een dergelijke schijfrem is niet makkelijk te vinden want moet op het
verkeerde wile geplaats worden, nl het wiel waar ook je casette op
zit. Maar de rem kan door Flevo geleverd worden.