re: Re: slipt flevobike-race?

wie schreef:?

>remmen achter is bij een Flevo geen goed idee: slipgevaar schijnt
>bovengemiddeld te zijn en daarnaast is de fiets niet meer eenvoudig
>deelbaar.

Juist op vakantie wordt door de bepakking ook het achterwiel zwaar genoeg
belast om veilig op te kunnen remmen. Overigens is mijn versie van de
racer nog iets lager en langer en met schuinere zadelstand uitgevoerd
dan de standaard flevo racer, (de vrijheid van de zelfbouw zeg maar)
waardoor ik ook wat meer druk op het achterwiel heb.

Even iets anders; wat zijn jullie ervaringen met de pedalen? In eerste
instantie vielen mijn voeten van de pedalen wat niet bepaalt relaxxed
fietst. Nu heb ik gecombineerde SPD-gewone pedalen. Voor woon-werk
let ik bij het aanschaffen van schoenen op voldoende profiel, richels
enzo die lekker op de pedalen passen. Voor tochten gebruik ik de clips
en daarmee voel ik me een stuk veiliger op de flevo racer. Echter
schiet een schoen van het pedaal dan leidt dit op een door de voeten
gestuurde racer tot hachelijke situaties, mij is dit nog niet overkomen
maar ik kan me voorstellen dat anderen hier ook oplossingen voor bedacht
hebben.

Groeten, Jaap van Bergeijk

e-mail: Jaap.vanBergeijk at user.aenf.wau.nl