Re: slipt flevobike-race?

> Wellicht goedkoper is een trommelrem in plaats van een schijfrem.
> Neem je een Sachs 3x7 naaf (f350,- met trommelrem), heb je meteen
> veel meer versnellingen ook (of heb je ook een voor- nou ja, boven-
> derailleur op je Flevobike?)

M'n partner en ik waren die mensen die afgelopen jaar in Fiets stonden
met een stukkie met foto van  een beklimming per Flevo en M5 van de Gallibier.
 Inderdaad met ligfietsjens in de Pyreneeen en Massif Central
(Flevo-bike 2*),
Rocky Mountains (Flevo racer 2*), Vogezen en Alpen (Flevo-racer en M5)
gefietst, en na veel experimenteren blijkt een schijfrem de enig
veilige oplossing voor afdalingen zoals die van de Gallibier
zuidkant met 20 kg bagage. Een trommelrem is bij uitstek geschikt om
eitjes op te bakken.
Je andere voorstel, de versleten blokjes rem achter. Een versleten rem achter
 is toch wat minder prettig als je voorrem het begeeft. Dit ook uit ervaring,
 op een flut heuveltje in Limburg met  bagage lukte het mooi niet om
m'n fiets met 1 Magura  onder controle te krijgen. Gelukkig zijn die hellinkies
 in Limburg niet zo lang;-).

Overigens wel tering leuk dat bergwerk, en inderdaad ik rij met 24
versnellingen en gebruik ze allemaal.

Mazzels,
;-)nja