re: Re: slipt flevobike-race?

> [...]
> instantie vielen mijn voeten van de pedalen wat niet bepaalt relaxxed
> fietst. Nu heb ik gecombineerde SPD-gewone pedalen. Voor woon-werk
> let ik bij het aanschaffen van schoenen op voldoende profiel, richels
> enzo die lekker op de pedalen passen. Voor tochten gebruik ik de clips
> en daarmee voel ik me een stuk veiliger op de flevo racer. Echter
> schiet een schoen van het pedaal dan leidt dit op een door de voeten
> gestuurde racer tot hachelijke situaties, mij is dit nog niet overkomen
> maar ik kan me voorstellen dat anderen hier ook oplossingen voor bedacht

SPD pedalen zijn inderdaad een genot op je ligfietsie, je hoeft niet
voortdurend je voeten wat verkrampt tegen de pedalen aan te houden.
Het rijdt duidelijk meer ontspannen. Daarnaast ik heb op een ligfiets
regelmatig last van 'dooie' voeten, vooral in de winter is dat ellende. Met
SPD pedalen is dat probleem grotendeels opgelost.
Wel blijf ik het lastig vinden om bergop met lage snelheid uit die
krengen te komen.
Bij de weg, koop geen imitatie Shimano pedalen van de variant waarop
aan de ene kant spd bindingen zitten en aan de andere kant gewone
platen. Absoluut onveilig die dingen, je voet blijft er scheef in
vast zitten.

Mazzles,

;-)nja