Re: Stroomlijn?

> Ik ben begonnen aan de bouw van mijn ligfiets, maar alvast vooruitlopend
> vroeg ik mij af of het zinvol is om een voor/achter stuk te ontwerpen wat
> de algehele stroomlijn zou moeten verbeteren. Ik zie af en toe een ligfiets
> rijden met achter het zadel een banaanvormige afdichting, ook de fiets van
> Olaf Schultz (http://hp00.rz.tu-harburg.de/users/smos3011) heeft een stroomlijn
> voorstuk.

Hola, stroomlijn maak fors uit, het wereld uur record ongestroomlijnd
gereden op een ligfiets  (let wel, met stroomlijnkontje) ligt effe wat boven de
 50 km/h, het zelfde uurrecord gestroomlijnd ligt op 77 en nog wat.

Een club HPVers heeft een tijdje geleden proeven gedaan met en zonder
stroomlijnen, een achterstuk zou zo'n 2km verschil moeten kunnen
maken, een voor-stroomlijn nog veel meer, hoeveel weet ik niet. Een
volledig dichte stroomlijn zie boven.

;-)nja