Pedalen

Jaap van Bergeijk schreef:
#Even iets anders; wat zijn jullie ervaringen met de pedalen? In eerste
#instantie vielen mijn voeten van de pedalen wat niet bepaalt relaxxed
#fietst.

Ik heb oude racepedaaltjes (waar ooit eens toeclips aan zaten) en daar
heb ik eigenlijk geen last mee. Maar toen ik laatst een ander crankstel
probeerde, met een pedaal met grove tanden, had ik wel het idee dat m'n
voet daar beter aan bleef hangen.

#Nu heb ik gecombineerde SPD-gewone pedalen.

Aangezien ik geen zin heb met schoenen-met-plaatjes te gaan klooien,
zijn clipless pedalen voor mij geen optie. Ik wil de ligfiets immers
als heusteunenkuikenfiets (inderdaad, ik kom uit de Zaenstreek)
gebruiken, dus er b.v. ook op m'n trainingsavond met kicksen op rijden.

Toe-clips lijken me voor een ligfiets onzinnig (er fietst er hier wel
eentje mee rond). Volgens mij heb je dan 'heel-clips' nodig: een steuntje
onderaan de trapper waar je hiel op rust. Ik heb al wat geexperimenteerd
met een gebogen oude spaak, en dat was redelijk positief, in ieder
geval meer ontspannen.

Marcel.