Re: hete zitjes

	            DE  DIGITALE  STAD

Op Fri, 10 May 1996 wijkstra at fwi.uva.nl schreef:

> Dit kan wel eens een heel aardige discussie worden!
>
> Peter F. schreef:
> #ik ben sinds een paar maanden de gelukkige bezitter van een Flevobike.
> #Maar zelfs tijdens de koude maanden loopt je rug al snel warm: wat gaat dat
> #in de zomer worden?
>
> Zweten...
>
> #Heeft er iemand een oplossing? Vb: houten kralen zoals voor autozetels?

Heb ik ook overwogen, maar in de harde zitschaal kunnen de kraaltjes zich
niet naar de lichaam voegen: niet comfortabel dus. Bovendien is zo'n
matje zwaar en duur.

> Alternatief is een vrij nieuw materiaal, dat eruit ziet als grof staalwol of
> klitteband: een ongeveer 2cm dikke wirwar van grof plastic vezels. Dit wordt
> omsloten door een laagje stof. Ademt uitstekent, maar het schijnt niet echt
> comfortabel te zijn, en volgens mij kraakt het verschikkelijk.

Dit spul gebruik ik sinds een jaar. Het werkt perfect. Er zijn twee
soorten: een met grove vezels, die gebruikt AH als deurmat, en een met
fijn vezels, afgedekt met een glasvezeldoek. Het tweede is volgens mij
veel lichter.
In beide gevallen moet je zelf nog een overtrek maken. Ik heb hiervoor
horgaas gebruikt. Het ziet er niet uit en bovendien begint het overal te
scheuren; ik ben op zoek naar een alternatief.
Het spul kraakt een beetje, maar niet storend. Het komt voor dat de fijne
plastic vezels een beetje prikken, met een schaar kun je uitstekende
vezels afknippen.
Het spul is verkrijgbaar bij Twigt en Liggende Hollander. Ik heb 60,-
betaald voor een op maat geknipt matje en een paargulden voor horgaas.

Norbert