Snelheid

Graag zou ik eens wat over snelheid lezen in deze list, om eens te
vergelijken ...

Ik rijd mijn dagelijkse twee ritjes van 20 km met een gemiddelde van rond de
30 km/u.
Record: 20 km in 34'47 minuten (gemiddeld 34,6 km/u)
Maxima op vlakke weggedeelten: 52 km/u (wind mee), 55,5 km/u (achter een auto).
In de winter gaat het allemaal wat trager als in de zomer, dus ik hoop
komende zomer (de eerste op mijn racer) een en ander nog wat scherper te
stellen.
Grootste snelheidsremmers volgens mij: te zachte banden, tegen- en zijwind
en een zanderige ketting.
In ongunstige omstandigheden kan ik meestal nog wel boven de 25 km/u blijven
trappen.

Erno

http://www.iaehv.nl/users/erno/
leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel (Van Kooten en De Bie)