toeclips en Jouta

Toeclips werken best hoor. Ik gebruikte op de Linear toeclips; niet optimaal,
dat is waar. De riempjes zaten zo, dat ik er net mijn schoen (gympies...) in
kon drukken. Dat was strak genoeg om aardig te kunnen trekken aan de pedalen,
vooral berg op erg prettig. Ik moest een beetje trekken om mijn voeten los te
krijgen. Overigens was na twee jaar het profiel van mijn pedalen in de zachte
zolen van de gympies gedrukt, zodat ik als het ware plaatjes had :)

SPD of een ander goed clipless systeem met 'float' is een zegen. Ik wou, dat
ik veel eerder de knoop doorgehakt had.

Wat Jouta betreft: Ik begrijp dat Challenge de framekits afmonteerde. Er zijn
over de jaren heel wat Jouta's verkocht, dus ze moeten tweedehands wel te
vinden zijn. De (inmiddels failliete :( ) ligfietswinkel in Nijmegen had
zelfs de monococque plastic versie nog in voorraad.

Wouter.