re: re: Pedalen

Arjen Haayman schreef:

> Ik kan me nug zo niet voor de geest halen hoe ik de riempjes aantrek,
> maar problemen levert het in ieder geval niet op.
> Dat je voeten naar beneden zouden vallen is echt onzin. Misschien een
> enkele keer als m'n voorwiel een rotklap krijgt, en een onverwachte
> zwieper maakt, maar anders geen enkel probleem.

Dat is het hem nu juist. Zeker met het ongeveerde voorstuk van de racer
wil ik wel graag absuluut zeker weten dat m'n voeten niet van de pedalen
schieten wanneer ik van de Wageningse berg kachel en enkele verkeerd
liggende tegels tegen kom! Spd-pedalen voldoen hier tot nu toe aardig aan.
De zijwaartse tolerantie voordat het pedaal loslaat is instelbaar, even-
als de benodigde kracht om de voet in 'emergency'van het pedaal te kunnen
trekken.

Groeten, Jaap van Bergeijk