Re: 24 versnellingen Flevobike?

> [...]

> versnelling had ik niet nodig (wat extra lage wel).
> Maar de laatste tijd heb ik m'n bike-stuk weer wat vaker gebruikt, en dan
> moet ik knarstetandend constateren dat bij snelheden boven 36 km/u er geen
> kleinere kransjes meer zijn. Bij die snelheid draaien mijn benen dan zo snel
> rond dat er af en toe een knieschijfje uit springt. (Niets ernstigs verder).
>
> Nu even tot de punt: wat voor prachtig systeem heb jij, dat je 24
> versnellingen op je Flevo hebt. Voor 3 bladen? Zelfgebouwde voor-deraileur
> zeker? Zit er dan ook dat 72 voorblad bij?

Op een Flevo racer is een voorderailleur standaard, en daarop
is het prima mogelijk drie bladen voor te monteren. Volgens mij is
het mogelijk het opzetstuk van de racer voor een voorderailleur op een bike te
monteren. Je hebt wel een erg lange slag derailleur nodig om de
afstand tussen 52 en 72 te overbruggen. Dat zou op zich wel moeten
lukken, maar een derde blaadje erbij wordt dan wel lastig.

Mazzels,

;-)nja