re: re: Pedalen

Met de SPD-pedalen op de flevo racer heb ik 1 keer een valpartij
meegemaakt. Met zo'n 30 km/u belandde de fiets rechts en ik links
in de berm. Er was niets kapot, alleen het stuur zat wat los. Kennelijk
werkte de uitbreekbeveiliging toen correct. Later heb ik de uitbreek
beveiliging nog stroever gezet omdat ik heuvelop ook aan de trappers
ga 'hangen' in plaats van alleen trappen. (gebruik je ook eens wat
andere spieren). Bij een normale stop haal je de clips los door
de voeten opzij te draaien, dit gaat nog wel licht.

Groeten, Jaap van Bergeijk.