Vallen (was: Pedalen)

Jaap schreef:
>Met de SPD-pedalen op de flevo racer heb ik 1 keer een valpartij
>meegemaakt.

Ik ben al meerdere keren tegen de grond gegaan met de Racer, met name
tijdens de gladheid deze winter. Wat mij opviel is dat ik in al die
valpartijen nog niet de minste schade heb opgelopen. Aangezien de schrik van
het moment de precieze val uit mijn geheugen heeft weggewist, kan ik het
niet helemaal verklaren.
Het lijkt alsof de fiets langzaam onder me wegglijdt en ik niet van hoog val
waardoor ik meer langzaam naar de grond zak, dan dat ik echt een smak maak.
Prettig t.o.v. een racefiets is dat je tijdens je val geen stuur in je maag
gesplitst krijgt.

Erno

http://www.iaehv.nl/users/erno
"Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel" (Van Kooten en De Bie)