Wat info gevraagd ;)

Hoi,

Over een jaar ofzo ben ik waarschijnlijk toe aan een nieuwe fiets. Ik heb
nu 4 jaar op een Hybride-fiets gereden en wil wel eens wat anders. Een
ligfiets behoort tot de mogelijkheden denk ik.

Nu zag ik op TV een tijd terug een reportage over fiets-koeriers in
Amsterdam. En daar had iemand een ligfiets, ik denk een trike (1 wiel
voor, 2 wielen achter), die bestuurd werd met de benen... Het trapgedeelte
kon je door - denk ik - drukverandering een kant heen'gooien', waardoor
het voorwiel ook meedraaide...

Zo'n fiets leek mij wel handig. Wat zijn hiervan de voor- en nadelen (is
zo'n fiets echt veel breder dan een 'normale' fiets?), wat kost zo'n fiets
nou meestal, etc etc.

En hoe moeilijk is het om te leren fietsen op een ligfiets, zonder dat je
er steeds vanaf dondert (ik heb het nu dus over de 'bikes').

Alvast hartelijk dank van een wellicht toekomstige ligfietser.

--
Relax (Tm),                                "As much as I definitely
    _      Ralf van Dooren                  enjoy solitude