Re: Wat info gevraagd ;)

Ralf,

>Nu zag ik op TV een tijd terug een reportage over fiets-koeriers in
>Amsterdam. En daar had iemand een ligfiets, ik denk een trike (1 wiel
>voor, 2 wielen achter), die bestuurd werd met de benen... Het trapgedeelte
>kon je door - denk ik - drukverandering een kant heen'gooien', waardoor
>het voorwiel ook meedraaide...
Dat was een aangepaste Flevobike, een ontwerp van Luud Schimmlpenninck
(spellen moet de goede man zelf maar doen als ie op de lijst komt).

>Zo'n fiets leek mij wel handig. Wat zijn hiervan de voor- en nadelen (is
>zo'n fiets echt veel breder dan een 'normale' fiets?), wat kost zo'n fiets
>nou meestal, etc etc.
Een driewieler is erg comfortabel, blijft altijd staan :)
Maar hij is ook langzamer dan wat mogelijk is op een bike.
Een goed begin is de ligfietspagina van Marcel Wijkstra, waar je als je de
link naar mijn pagina volgt automatisch terecht kunt komen.

>En hoe moeilijk is het om te leren fietsen op een ligfiets, zonder dat je
>er steeds vanaf dondert (ik heb het nu dus over de 'bikes').
Ralf, aangezien je niet ver van Eindhoven woont kan ik je van harte een open
dag bij de Liggende Hollander aanbevelen. Zie voor meer info:
http://www.iaehv.nl/users/erno/ligfiets.html.

Ik zou zeggen:
1) browse
2) probeer
3) val als een blok voor de ligfiets

Groet,
Erno

PS Het was wat rustig op de list afgelopen dagen. Dit was toch geen poging
van de listmanager om er wat leven in te blazen?

http://www.iaehv.nl/users/erno
"Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel" (Van Kooten en De Bie)