Re: wat info gevraagd

>Nu zag ik op TV een tijd terug een reportage over fiets-koeriers in
>Amsterdam.

Ja, dat had ik zoooo graag willen zien. Ik was toen net aan't leren fietsen
op mijn flevobike. Dat had waarschijnlijk wat moed gegeven. Zo van: "aha,
het is dus toch mogelijk...". :)

>Zo'n fiets leek mij wel handig. Wat zijn hiervan de voor- en nadelen (is
>zo'n fiets echt veel breder dan een 'normale' fiets?), wat kost zo'n fiets
>nou meestal, etc etc.

Een bike is niet breder of langer dan een "gewone" fiets, het lijkt alleen
zo. Hier in belgie kost zo'n ding wel iets meer dan een standaard fiets,
alhoewel die nu ook niet meer zo goedkoop zijn (tenzij je naar de macro
gaat natuurlijk). Mijn flevobike kwam op een 43000 Bef (met 7-traps
potvitesse (naafversnelling?))

>En hoe moeilijk is het om te leren fietsen op een ligfiets, zonder dat je
>er steeds vanaf dondert (ik heb het nu dus over de 'bikes').

Moeilijk, maar zeer zeker doenbaar. Een paar dagen sukkelen (een a twee uur
per dag), en na de derde dag lukt het al vrij aardig. Maar 't is wel
plezant!
Ik heb een "dagboekje" bijgehouden van mijn eerste dagen, als je wilt post
ik het eens. Ai, ik vind het niet meer terug. Ik zal nog eens tegoei
zoeken!

>Alvast hartelijk dank van een wellicht toekomstige ligfietser.

Ik heb er helemaal geen spijt van!
Peter.