re: instellen spd-pedalen

Wat bedoel je met het instellen van de plaatjes precies? De plek
van de plaatjes onder de schoen, de hoek of het moment van loslaten
van de pedalen? Op m'n flevo racer heb ik de plaatjes eerst op de
pedalen geklikt en vervolgens de schoenen er op geschroefd met als
richtlijn dat de zijkant van de hak van de schoen net niet tegen
de crank aankomt. Met gewone schoenen had ik al een slijtplek op
de crank op die plek, blijkbaar trap ik van nature met m'n hakken
vrij ver naar binnen (richting 0-benen misschien). Verder was het
bij mij ook een kwestie van 'trial and error' wat de positie van
het plaatje onder de schoen betreft. Na een week nog eens verzetten
en weer een tijdje fietsen leverde na twee maal aanpassen de voor
mij definitieve stand op.

Groeten, Jaap van Bergeijk