Re: Enkele vraagjes

Erik schreef namens een grijze muis:
#- Is of komt de Greenmachine in produktie ?

Het schijnt dat de ontwikkeling gestaakt is, vanwege problemen met de
"versnellings-trapas" (een soort naafversnelling maar dan op een andere
plek). Het was o.a. te duur, geloof ik.

#- Batavus komt met ligfietsen. Wat zijn daar de gegevens van
#  (comfort, verwachte prijs, levertijd, snelheid, etc) ?

Batavus *is* er al met ligfietsen. Nou ja, eentja dan. De Relaxx,
te vinden op de website van Batavus (http://www.batavus.com/).
Het is een traditionele (in de zin van "Hollandse rechtopfiets")
uitvoering van de Flevo Basic. Ik was er in eerste instantie nogal
argwanend over, maar gisteren zag ik iemand met een Flevo Basic en
een goede stroomlijn toch wel *erg* hard gaan op het wielercircuit
van Sloten (A'dam), al lag dat waarschijnlijk ook wel aan het feit
dat die iemand niet zomaar iemand was...

#  - Heeft hij een dichte kettingkast ? (voor de vragensteller schijnbaar een
#    belangrijk aspect aan een ligfiets)

Ja. Dat wil zeggen: de achterkant is dicht, de voorkant loopt door
pijpjes. Shimano Nexus 7-naaf, dus geen derailleur.

#- Bestaat er, of komt er, een onderzoek van de consumentengids over
#  ligfietsen ?

Geen idee, maar dat lijkt me ook niet erg belangrijk. Zelf proberen
is veeeeeeeeeeeeeeeel beter. Zie ook de Fiets FAQ, daar staat een stukje
in over het kiezen van een ligfiets.

Marcel.
 X   drs. Marcel Wijkstra     (AIO  Visualization)   wijkstra at fwi.uva.nl
-