Alleweder vraagjes

ALLEWEDER
Zoals reeds eerder gemeld fiets ik sinds een half jaar dag in dag uit in
mijn Alleweder. Helaas heb ik ondanks het grote rijgenot toch nog een paar
probleempjes. Wellicht dat iemand een oplossing kent.

1. De sporing van de voorwielen is tot nu toe een ramp. Ik moet de sporing
bijna iedere 200 km wel weer opnieuw afstellen. Vrielink (Flevobike)
meldde telefonisch hier niet vanaf te weten. Volgens Flevobike moest
enkele duizenden kms geen probleem zijn.

2. Bij een juiste sporing (naar eigen keuze parallel danwel een milimeter
toe- of uitsporen blijft het stuur erg onrustig. Bij de minste oneffenheid
in het wegdek gaan de stuurwielen hevig trillen. Een en ander zal de
sporing (zie punt 1) zeer zeker niet ten goede komen. Volgens Flevobike is
er te weinig naloop (dwz vergelijk het achteroverhellen van een
fietsvoorvork). Echter de trimmogelijkheden van de Alleweder zijn (althans
voorzover ik heb kunnen uitvinden) onvoldoende om meer naloop te
bewerkstelligen.

3. Ik ben nog op zoek naar een paar mooie richtingaanwijzerlampjes voor de
Alleweder. Het richting aangeven middels hand uitsteken is in de Alleweder
tamelijk onhandig.

Wie biedt hulp/advies?
Trouwens, van het weekend ga ik de Duitse heuvels verkennen met de
Alleweder. Ben benieuwd.

Niek Mares
Berkel en Rodenrijs