re: Alleweder 60 km/u ?

> Niek antwoordde
>
> Dit vind ik nu nuttige wetenschap. Vandaar enige tijd geleden om eens wat
> snelheidsgegevens toe te vertrouwen aan de lijst. Enkelen hebben al wat
> gemaild. Wie volgt?
>
> Erno

Goed dan, ik volg.
Op mijn M5 28/26 rij ik op langere stukken meestal rond de 30 km/h.
Opmerkelijk vind ik dat het op vlakke stukken niet uitmaakt of je veel
bagage bij je hebt of niet.

Het verschil met de FlevoBike die ik eerder heb gehad is aanzienlijk,
vooral bij snelheden hoger dan 30 km/h. Naar de 40 km/h doortrekken is me
op de FlevoBike nooit gelukt, op mijn M5 geen probleem.

Ik schat dat de M5 meer dan 10% sneller is. Als trapt voel je dat de
energie in je voortstuwing gaat zitten, op mijn FlevoBike was het altijd
een beetje onduidelijk waar de energie naar toe ging. Op een klinkerweg
voel je de soepele vering van de Bike energie opslorpen. Op de M5
trillen inmiddels wel de lenzen uit je ogen. ;-)

Grootste oorzaak van het verschil is naar mijn idee dat de aandrijflijn
van de M5 veel stijver is dan die van de FlevoBike.

Groet,

Norbert