Snelheden...

>Date: Tue, 21 May 1996 09:28:12 +0200
>From: IAEhv.nl!erno (Erno Mijland)
>To: "Ligfietsen" <ffshq.IAEhv.nl!nlhpv-mail>
>Subject: re: Alleweder 60 km/u ?
>Dit vind ik nu nuttige wetenschap. Vandaar enige tijd geleden om eens wat
>snelheidsgegevens toe te vertrouwen aan de lijst. Enkelen hebben al wat
>gemaild. Wie volgt?

Ik?

Op mijn Zelfbouw Flevo Racer haal ik op dit moment een gemiddelde
snelheid van 22 km/uur
Dit is dan gemeten op een ritafstand van 12,5 km, en kent 5
klimmetjes (bruggen en viadukten)
die ik meestal neem met een snelheid tussen 17 en 23 km/uur, en
verder nog de nodige rotondes, stoplichten en een spoorwegovergang.
Het is een "landelijke" route van fietspaden langs snelwegen en door
parklandschap.
Mijn normale toursnelheid ligt op dit moment tussen 22 (windkracht 5
tegen) en 28 (idem voor)
Maximale snelheid tot nu toe: 44 km/uur (brug af, wind mee, kon niet
harder trappen)

Vergelijking met mijn "gewone" fiets: (Giant Expedition '95) :
gemiddeld 19.7, maximaal 55, klimmen 13-19, kruissnelheid 17-25

Dit alles met een gemiddelde hartslag van niet meer dan 130. (maximum
ooit gemeten: 155)
Ik heb een hekel aan inspanning, en ik wil niet helemaal doorgezweten
op het werk aankomen. Een natte rug van de ligfiets kan er nog net
mee door.

Met vriendelijke groeten,

Jeroen T. Bezemer
Papendrecht