Alleweder richtingaanwijzers

Hallo,

Voor richtingaanwijzers kan je eens bij een 'fietsenwinkel' kijken die ook in
brommers doet. Er zijn heel mooie compacte richtingaanwijzers (wat een woord
:) te krijgen, zoals je die achter op brommers en motorfietsen ziet. Die voor
motorfietsen zijn meestal wat duurder. Een schakelaartje kan je zelf ergens
kopen, de klik-klak schakeling komt ook van de brommerman of zelfbouw.
Lampjes zijn 12V 21 W. Je kunt ook wel zwakkere lampjes krijgen, maar dat zou
ik je niet aanraden. Men verwacht toch al geen knipperlichten. En omdat ze
maar heel weinig aan staan hoeft de accu ook niet zo groot te zijn.

Volgende winter ga ik knipperlichten op de Hurri zetten. Een snelwegrotonde
in het donker/regen vraagt om twee handen aan het stuur :) Ik kocht een
knipperlicht schakelaar die op het stuur past, van de plaatselijke
motorwinkel. Opvallend: die jongens (baard, leer, bierbuik, tatoeages) vinden
ligfietsen geweldig?!

Wat het sporen betreft: Ik heb nauwelijks ervaring met de Alleweder, maar heb
je al eens de speling in je stuurinrichting gecontroleerd? Als iemand het
pookje vasthoud zou je een voorwiel met de hand niet of nauwelijks moeten
kunnen laten sturen.

Wouter