Re: Martien van Loon, toertocht 23 juni

tip.nl!holswige writes:

>--=====================_832960695==_
>
>Zie bestanden.

*NOGMAALS*

G E E N   B I N A R I E S over de NLHPV-lijst!

Dit 'grapje', een mail van 40kb heeft mij ongeveer 50 cent gekost. Dat
lijkt niet veel nee, maar als je bedenkt dat ik normaal alle mailinglisten
die hier draaien (en dat zijn er nogal wat) ik voor 15 cent verstuur
krijg. ZELFS als het niet tijdens de daluren is.

Vorige keer toen er een binary werd gepost had ik het net op tijd in de
gaten en kon de mailing tegenhouden, zij het met moeite... Dit keer werd
het verstuurd zonder dat ik in kon grijpen. Ik zit niet 24 uur per dag bij
die computer, alle mailtjes te checken voordat ze weer de werelde
internetwereld ingestuurd worden.

En hoewel ik ligfietsen zelf ook een zeer interessant onderwerp vind, kan
ik nou niet zeggen dat ik me daarmee geroepen voel om dan maar voor heel
ligfietsend en internettend Nederland de telefoonkosten te gaan betalen,
omdat ze iets mee willen delen wat schijnbaar alleen via een
binary-bestand kan... Voor zover ik het zo snel heb kunnen zien, was het
bestand zelfs gewoon een tekst. Is het dan zoveel moeite om het even te
converteren naar een ASCII bestand en het dan als ASCII bestand te mailen?
Het is dan misschien ook wel redelijk groot, maar dan kan er met
compressie nog heel wat gedaan worden... Nu mag ik blij zijn dat m'n modem
toevallig op 28k8 connecte (gebeurt ook lang niet altijd), anders had het
geintje me 1 gulden gekost...

Sorry voor het beetje 'zeurderige' verhaal, maar ik hoop dat de strekking
ervan duidelijk is.

holswige at tip.nl : WAARSCHUWING 1 (tevens daarmee de laatste wat dit
			betreft, wanneer je zoiets nog een keer doet kan
			je het verder wel vergeten wat de server hier
			betreft.
	En nu ik even kijk in de members-files, ik kan je e-mail adres
	niet eens vinden. Dus ik weet niet WAT er aan de hand is, maar
	dat mag je me dus wel even in een persoonlijk e-mailtje uitleggen
	(mailto: ralf at ffshq.IAEhv.nl)

Voor de rest geldt : Wanneer dit nog vaker gaat gebeuren, gaat voor mij
ook de lol er vanaf... Ergo : grote kans dat de lijst verdwijnt... En dat
zou toch zonde zijn, want normaal gesproken zijn de discussies die op de
nlhpv lijst gevoerd worden van een zeer informatief niveau...

Dank voor uw aandacht.

--
	Ralf van Dooren
	ralf at ffshq.IAEhv.nl