Re: te korte flevobike

Peter,

>Een tweede probleem dat ik ervaar is het volgende: de ketting vliegt er "om
de vijf botten" af ("regelmatig" in't proper NL :), zelfs op vlakke baan.
>Dit gebeurt meestal als ik naar een zwaardere versneling schakel (kleiner
>tandwiel onder). Het zou natuurlijk te maken kunnen hebben met de
>'kletterende ketting'. Iemand een idee?

Ik had dat ook erg vaak bij de Flevobike. Dit resulteerde tot 2x toe zelfs
dat de ketting om de band vastsloeg, waarna mijn derailleur zich vastwrong
in mijn wiel: resultaat: gebroken spaken, derailleur naar de filistijnen.
Volgens mij heeft dit te maken met de vering op de voorvork, waardoor de
afstand tussen boven- en onder-tandwielen variabel is. De veerblokken zijn
in verschillende stijfheden te verkrijgen. Misschien moet je er een stijver
blok op zetten.
Een te slappe ketting is per definitie uit den boze. Haal er een schakeltje
uit of zet er een verse op.

Ik heb dit probleem al eens voorgelegd aan Vrielink in Dronten, maar die zei
het niet te begrijpen (en daarmee basta). Maar ik heb al eerder geklaagd
over de after-sales van Flevobike ...

>Derde vraag: gebeurt het jullie ook regelmatig dat kinderen je gewoon
>beginnen uit te lachen als je voorbij rijdt? Oudere kinderen en volwassenen
>hebben veel positievere reacties. Onbekend is onbemint!
Lees mijn Engelstalige pagina:
http://www.iaehv.nl/users/erno/recumb.html
waarin je leest hoe verschillende mensen reageren op het zien van een ligfiets.

Groet,
Erno

http://www.iaehv.nl/users/erno/
leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel (Van Kooten en De Bie)