Re: te korte flevobike

Hallo Peter,

jij schreef:
> Ik heb een standaard FlevoBike en die is eigenlijk iets te kort voor mij.
> Ik heb de trappers al zoveel mogelijk naar voren geschoven, maar de ketting
> begint nu al tegen de vork te kletsen en nog kan ik mijn benen niet geheel
> strekken.
>
> Ik dacht eraan om de buis tussen het voorwiel en de 'knik' te verlengen,
> maar ik weet niet goed of dit gevolgen heeft voor de stabiliteit en/of
> stuurbaarheid. Heeft iemand hier al ervaring mee? (zelfbouwers of zo...)
>
> Een tweede probleem dat ik ervaar is het volgende: de ketting vliegt er "om
> [...]

Dat is nou toch jammer, ik heb dus het tegenovergestelde probleem!
Ik heb een lange flevo-bike en kennerlijk korte benen (mijn lengte
is 1.82m) Ik moet het trap-as gedeelte helemaal tegen het scharnier
gedeelte aanzetten om nog goed bij de trappers to komen.

Dat van de ketting is een bekend probleem. Ik had dat ook maar door
een te versleten (en dus te lange niet goed zittende) ketting.
Ik moest ook mijn ketting wiel vervangen omdat ook deze te versleten
was. Het zou erg goed zijn als er een geleider was om het afvliegen
van de ketting tegen te gaan, Dit probleem heeft mij namelijk 2
deraileurs gekost. (Als de ketting er af gaat en zich rond het wiel
spant kan de deraileur breken)

Groeten, Amir.
L.L.A.Vosteen at et.TUDelft.nl           Amir