Re: te lange benen, dt fouten :(, fietsen in Belgie.

Peter,

Er schiet me nog iets te binnen ...

>De veelvuldig ontsporende ketting in zeker niet te wijten aan het versleten
>zijn van ketting of tandwielen; tenzij de fietshandelaar mij serieus in de
>zak heeft gezet. Wat ik wel merk is dat de ketting ontzettend slingert
>wanneer ik naar een zwaardere versnelling overschakel. Het is dan ook zo
>dat ze er altijd van boven af vliegt. Toch eens uitkijken naar een
>geleidewieltje. Enfin, alvast mijn dank voor de suggesties!

Ik had iets minder last van ontsporende kettingen toen ik een derailleur met
een lange arm erop zitten (mountainbike-derailleur?). Misschien hield die de
ketting nog wat beter op spanning.

Groet,
Erno

http://www.iaehv.nl/users/erno/
leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel (Van Kooten en De Bie)