(ligfietsen)winkels komen en gaan

Hallo allemaal,

Om wat evenwicht in de berichtgeving over failliete handelaren
aan te brengen: Afgelopen zaterdag ontdekte ik een nieuw ligfiets-
merk / fabrikant / handelaar. Opererend vanuit de Glind (vlakbij
Barneveld) had Phantom bikes de BDU toertocht op hun promotie
evenementen lijst gezet. Het type fiets dat ze maken lijkt op de
batavus relaxx, een ASS SWB dus (zie Marcel Wijkstra's pagina).
De prijsklasse waar ze op mikken is van 1500,- tot 2000,- gulden,
afhankelijk van extra's als vering en aantal versnellingen. Binnen-
kort worden ze besproken in het NLHPV blad zodat ik voor een dieper
gaande bespreking alvast daarnaar verwijs. Op de toertocht reden
drie van deze fietsen mee zodat het aantal door mij waargenomen
ligfietsen in de BDU tocht afgelopen jaren met 200 procent gestegen is!

Groeten, Jaap van Bergeijk