Re: hulp nodig voor keuze ligfiets

Siepko Bekkering schreef:
#Volgend jaar gaan mijn vriendin en ik een halve wereldreis maken,
#we willen van Nieuw Zeeland naar Nederland fietsen.

Ik zal geen geintjes gaan maken over natte voeten enzo...

#- We hebben ligfietsen uitgeprobeerd in Bergen aan Zee (Twigt)

En? Beviel het? Beviel de ene beter dan de andere?

#Wij zijn (nog) geen ervaren fietsers, dus willen we weten welke
#ligfiets het beste is (prijs / kwaliteit).

Da's een hele moeilijke. Als er een fiets met de beste prijs/prestatie-
verhouding was, reed iedereen daar natuurlijk op...
Probleem: hoe definieer je "prestatie", en hoe druk je die uit in een
getal?

Je zult voor jezelf een paar doelstellingen moeten hebben:
- Wat mag het kosten?
- Hoe lang ga je oefenen?
- Wat voor wegen denk je tegen te komen (fiets je om bergen heen, blijf
  je op asfalt)?
- Gaat het om comfort of om snelheid?
- Heb je bezwaar tegen een natte rug?
Door dit soort vragen te beantwoorden kun je de keuze al flink beperken.

#Verder ben ik benieuwd naar 2e hands ligfietsen.

Kijk in 'Fiets' (advertenties ook te vinden op WWW, volg de link op
mijn ligfietspagina) of in 'HPV nieuws' (van de NVHPV).

Marcel.
 X   drs. Marcel Wijkstra     (AIO  Visualization)   wijkstra at fwi.uva.nl
-