Re: ik ga een Flevobike aanschaffen..

At 20:37 8-7-96, nlhpv-mail at ffshq.IAEhv.nl wrote:

>Ik zal een poging doen, ik heb m'n fietsje ook zo gekocht, dus ik zou er
>iets van moeten weten.

>Netjes ! De meeste mensen doen er stukken langer over (of zou dit een
>geval van mystificatie zijn ?)

OK. Drie kwartier misschien. Ik was er een uurtje en ik heb een tijdje
staan kletsen.

>Ik wens je veel succes, met name omdat waarschijnlijk je benen nog niet op
>ligfietsen ingesteld zullen zijn.

Ik ga juist fietsen omdat ik te weinig lichaamsbeweging krijg... Wat zijn
de effecten? Krampen?
Ik zal het langzaam opbouwen natuurlijk. Eventueel kan ik de fiets in
Parijs achterlaten bij vrienden en naar mijn eindbestemming met de trein
gaan.

>Klinkt redelijk, maar misschien kun je hem langs een ligfietswinkel
>brengen, waar ze er veel meer over kunnen zegen dan wij hier op het net.

Ik heb inmiddels het adres van flevobike. Ga er zeker even langs.

>Wat voor kleur heeft hij nu dan ?

Wat onbestemd paarse spuitstrepen enzo erover. Bedoeling was dat ie lelijk
moest zijn, minder snel gestolen zal worden. Aldus de vorige eigenaar.

>Ik heb gehoord dat Flevobike in de loop van de tijd nogal wat
>verbeteringen heeft doorgevoerd.
>Zoals andere wielen, andere derailleurs, andere frames etc.

Vast niet erg grote veranderingen. Op het oog zien alles er gelijk uit.

>Is die stang alleen bedoeld voor die fietstas, of ook voor de stevigheid ?

Alleen voor de fietstas. Wat ik dus zo gek vond is dat het model in het
foldertje dat niet meer heeft...

>Volgens mij is die diabolo voornamelijk bedoelt om te zorgen dat de fiets
>iets minder nerveus stuurt. Zonder kan dus waarschijnlijk wel, maar zal
>stukken moeilijker zijn om te controleren.

Kan ik trouwens een gewone surfplank diabolo gebruiken? Die heb ik nog wel...

>Ik zou zeggen: vraag het aan de eigenaar. Die is uiteindelijk degene die
>zijn/haar fiets het beste kent.

Nou, dat valt nog tegen. Dit is er een die er mee naar Amstelveen forenste
vanuit Amsterdam en voor de rest niets. Voor alle onderhoud ed. werd ie
naar de fietsenmaker gebracht.

>Mmm. volgens mij moet je ook niet vergeten er een bergverzet op te (laten)
>zetten. Anders kom je waarschijnlijk niet zo ver.

Een bergverzet? Er zitten toch een partij versnellingen op? Wat is een
bergverzet?
Er zitten trouwens twee bladen voorop. Een groot en een klein. Ik neem aan
dat ik indien nodig de ketting over de kleine kan leggen. Bedoel je dat met
een bergverzet?

vrgr ReindeR

 ----- o
 -- _/[._