Re: ik ga een Flevobike aanschaffen..

On  9 Jul 96 at 23:27, rrr at dds.nl wrote:

> Ik ga juist fietsen omdat ik te weinig lichaamsbeweging krijg... Wat zijn
> de effecten? Krampen?

Nee, ik denk dat je op een gegeven moment gewoon niet meer verder kunt,
omdat je benen er geen zin meer in hebben. Maar als je rustig aan doet en
onderweg genoeg eet en drinkt zal dit wel meevallen (hoop ik ;-) ).

> Ik zal het langzaam opbouwen natuurlijk. Eventueel kan ik de fiets in
> Parijs achterlaten bij vrienden en naar mijn eindbestemming met de trein
> gaan.
OK.

> Ik heb inmiddels het adres van flevobike. Ga er zeker even langs.
Met of zonder fiets ? Als je de fiets een dagje kunt lenen lijkt me dit
stukken handiger. Ik zou wel eerst een afspraak maken, want bij Flevobike
doen ze vast ook aan vakantie.

> Wat onbestemd paarse spuitstrepen enzo erover. Bedoeling was dat ie lelijk
> moest zijn, minder snel gestolen zal worden. Aldus de vorige eigenaar.
Is blijkbaar gelukt. ;-)

> Alleen voor de fietstas. Wat ik dus zo gek vond is dat het model in het
> foldertje dat niet meer heeft...
Tegenwoordig kun je er een mooie bagagedrager bij kopen, waar je dan low-
riders aan kunt hangen.

> Kan ik trouwens een gewone surfplank diabolo gebruiken? Die heb ik nog wel...

Probeer het eens zou ik zeggen.
Baat het niet, dan schaad het niet.

> Nou, dat valt nog tegen. Dit is er een die er mee naar Amstelveen forenste
> vanuit Amsterdam en voor de rest niets. Voor alle onderhoud ed. werd ie
> naar de fietsenmaker gebracht.

Goed, zo deel ik m'n fiets: draai met behulp van een inbus-sleutel de bout
die op de kop van de achterste buis zit los. (Onder de voorkant van het
zadel dus)
Draai hem er niet helemaal uit.
Haal vervolgens de borg-pen eruit.
Nu zou de fiets met een beetje gewrik uit elkaar moeten vallen.
Je moet dit eigenlijk een keertje gezien hebben, maar misschien lukt het
je zo ook. (Als het tenminste ueberhaupt kan bij dit model, maar gezien de
borgpen denk ik van wel).

> Een bergverzet? Er zitten toch een partij versnellingen op? Wat is een
> bergverzet?
> Er zitten trouwens twee bladen voorop. Een groot en een klein. Ik neem aan
> dat ik indien nodig de ketting over de kleine kan leggen. Bedoel je dat met
> een bergverzet?
Nee, met bergverzet bedoel ik dat je de kransjes achter vervangt door
kransjes met meer tandjes. Hierdoor krijg je meer kans om de top van de
heuvel te bereiken zonder af te moeten stappen.
Ik heb mijn fiets 2e hands gekocht, en daar kreeg ik toen een bergverzet
stapel kransjes bij: 32-26-22-19-17-15-13 tandjes.
Maar of dit een voldoende klein verzet oplevert om een steile helling op
te komen weet ik ook niet, want hier in de buurt heb ik genoeg aan m'n
'normale' kransjes.

Maar misschien iemand anders ?

 --
tsjow enzo, Jan
| Use finger           |   PGP-Fingerprint: 8D 5E 4C 23 73 3C CA A2 |