Re: ik ga een Flevobike aanschaffen..

ps. kijk ook even of het een Flevobike of een eigenbouw is.
=46levobike heeft een Frame nr. op het stalen stuurblokje.(stuur-bevesteging=
)
(b.v. "andre 012" of "91 138")

>Verder zag ik dat die rubberen diabolo (net zo'n ding als onder de mast van
>een surfplank) scheuren vertoont en droog is. Is dat een kwetsbaar onderdee=
l?
Het is geen kwetsbaar onderdeel, maar moet toch om de 2-4 jaar eens
vervangen worden.
>Zit daar nog iets in of raak je stuurloos (verweg in het buitenland) als
>dat >ding opeens helemaal scheurt?
Er zit verder niks in, het is gewoon een massief stuk rubber met aan beide
kanten een stalen plaat met M8 tapeind.
Voor het fietsen heb je het diabolo rubber niet nodig, dit rubber is meer
bedoelt voor als je stil staat. Wanneer dit rubber er niet tussen zit,
heeft het voorframe steeds de nijging om te klappen, je kunt dan niet met
de fiets aan de hand lopen of de fiets op een standaard zetten.

ps.
Koop geen nieuw rubber in de surfzaak deze diabolo's zijn veel te stug en
belemmeren de stuur uitslag.
Rubber tailebuffer =F845*44 bij Flevobike Fl. 15,-

Met een hoogte-instelling op je achtervork kan je iets beter klimmen.
Hoogte inst. bij Flevobike Fl. 40,-

Met vriendelijke groet
                        A. Vrielink
                                Flevobike, Dronten