Re: Flevobike met streken

Hoi Maarten

>Mij overkomt nogal eens dat de ketting er
>af loopt als ik overschakel naar een hogere versnelling.
Tegenwoordig hebben we kunststof kettingranden voor om het 65t kettingblad.
Waneer je deze randen monteerd, kan de ketting niet meer van je blad af
springen.
Set kettingranden (elke kant een) Fl. 50,-

>Is dat nou een kwestie van te weinig druk of teveel
>druk op de pedalen?
Meestal loopt de ketting er af waneer je op een hobbel overschakeld.
Dit gebeurt vooral in de lichste en zwaarste versnelling, omdat de ketting
dan schuin op het blad loopt. waneer je schakeld moet je met minder kracht
door blijven "peddelen".

>ik heb gemerkt dat het voorwiel wel wil slippen als je bij het wegrijden
>veel >kracht zet.
Je kunt even wat rechterop gaan zitten bij het wegrijden, dit verhoogd de
druk op het voorwiel.

Re: standaard
>Ik ontving je bericht dus 4 keer achter elkaar.
sorry dat je m'n bericht 4 keer ontving, de mailserver kon de geadreseerde
niet vinden waarop ik het verzenden naar =B190 sec. afbrak. Blijkbaar was he=
bericht dus wel verstuurd. Pas de vierde keer ging het goed.

>Zijn lowriders dan wel speciale Flevobike fietstassen of heeft AGU of
>ORTLIEB >die ook?
Lowriders zijn tassen die bij een randoneur aan een drager op de voorvork
gehangen worden. Deze zijn afzonderlijk van de achtertassen te koop en
worden geleverd door de bekende merken.
Lowrider tassen passen ook op de achterdrager.

>Hoe weet je dat ik die heb? ;-) Heb je de faktuur erbij gepakt? ;-)
Ik heb inderdaad even gekeken wat voor een accessoires je hebt.
(dat schrijft wat makkelijker)

>Wat ik wel erg mis is een standaard. Toen ik de fiets kocht heb ik aangenom=
en
>dattie d'r standaard op zat.
De strandaard is inderdaad een optie die je er los bij moet kopen.
Wanneer je de hoogte instelling gebruikt kun je de standaard niet gebruiken
omdat deze dan te kort is. Ook bij volle bepaking werk de standaard slecht,
dit komt weer omdat de achtervork dan omlaag scharnierd.
De standaard werkt in een aantal gevallen dus niet of slecht, daarom zit
deze er standaard niet op.

>Nog een vraag - volg je de ligfiets mailing list ook?
Je bedoeld deze. Ja die volg ik ook (sind kort).

Met vriendelijke groet
                        A. Vrielink
                                Flevobike, Dronten
flevobike at pi.net