Re: ik ga een Flevobike aanschaffen..

On 11 Jul 96 at 0:02, rrr at dds.nl wrote:

> Helaas, iemand schreef me dat het gestempeld was oid. En een slimmerik
> heeft de boel overgespoten (nog slordig ook).
Bij mij is het ook een beetje moeilijk te zien, maar bij de juiste
lichtval lukt het wel (het is er in geslagen).

> Dank voor de andere tips ook.
>
> Nu een voor jullie. Er zit geen enkel punt waaraan ik mijn fiets op slot
> kan zetten. Met een bako of inbus sleutel is alles los te maken. Op gewone
> fietsen kan je altijd nog iets door het frame heen halen. Op het flevobike
> frame zit geen metalen lus of hoek waar de kabel of beugel doorheen kan.
> Eigenlijk zijn alleen de fietswielen vast te zetten...

Tsja, ik gok voor een groot deel op het idee van de meeste mensen dat een
Flevobike moeilijk te berijden is. En natuurlijk een slot door het
voorwiel en over de voorste buis.
Dan _ziet_ het er tenminste uit alsof ie goed op slot staat.
> vrgr ReindeR

> PS. trouwens, is een helm echt nodig (op overzichtelijke B-weggetjes in
> N-frankrijk)? Dat is de standaard reactie van *iedereen* die ik vertel dat
> ik een ligfiets heb aangeschaft: "Ga je ook een helm kopen?"

De enkele keer dat ik ben gevallen viel ik gewoon op m'n kont, dus ik denk
dat je het geld voor die helm beter kunt besteden aan een spiegeltje.
Want ik vind het overzicht naar achteren eigenlijk nog steeds een probleem.
 --
tsjow enzo, Jan
| Use finger           |   PGP-Fingerprint: 8D 5E 4C 23 73 3C CA A2 |