Sloten, helm, frame nr.

Hoi

Slot op Bike en Amigo.

Om te beginnen zou ik het volgende willen zeggen:
Ik ben van mening dat iemand die er op uit is een pepaalde fiets te stelen,
dat deze persoon de fiets ook kan stelen. Ongeacht hoe deze op slot staat.
Een kabelslot knippen ze door, en een beugelslot bevriezen ze (met
vloeibaare stikstof, wat in spuitbusjes te koop is) en slaan ze vervolgens
gewoon kapot.
Dus als je een fiets op slot zet dan is dit voor de minder bekwame dief en
voor personen die de fiets zouden lenen (joyrijden) omdat ze geen zin
hebben om te lopen. Ik denk dus ook dat het weinig zin heeft om veel,
zware, of hele duure sloten aan je fiets te hangen.

Ikzelf vind een kabelslot het makelijkste werken. Met een kabelslot kan je
nog een keer een tweede fiets op slot zetten, of je fiets aan een boom of
paaltje bevestiggen.

Op een Bike kan je een kabelslot goed door de voorvork steken (tussen het
rubber en het scharnier). bij een Amigo kan ditzelfde bij de achtervork.

Helm

Persoonlijk ben ik van mening dat het nooit geen kwaad kan om een helm te
drager wanneer je een eindje gaat fietsen. Je bent op een fiets gewoon
kwetsbaar.
Ik moet eerlijk bekennen dat ook ik te vaak zonder helm fiets.
Afdaling > lekke band > onderuit > gat in je hoofd.
Het zal niet snel gebeuren, maar als het gebeurt is het altijd wanneer je
er niet op verdacht bent.

Frame nr.

Op al onze fietsen (behalve de Alleweder) is ergens een frame nr. ingeslagen.
Bij de Bike, Trike en Racer staat dit Frame nr. op het stuurblokje.
Bij de Amigo en de Basic Staat deze op het padje (waar je het wiel in
hangt) van de achtervork
Deze frame nr.'s zijn meestal een jaartal met een volgnr.

Met vriendelijke groet
                        A. Vrielink
                                Flevobike, Dronten
flevobike at pi.net