Re: Sloten (en Fietsalarm)

Reinder,

Eerst lees ik:
> Ondanks alles kan je het de dief behoorlijk moeilijk maken
> met ongeveer f250,- aan sloten.

En even verder:
> Knip, weg kabel. Krak, boompje/paaltje omver getrokken/gereden
> met auto. Makkelijk geld verdienen voor mijn buurman.
> Kabelslot knipt men alsof het niets is. Beugel of ketting past
> niet op die plek bij de bike omdat het kettingblad in de weg zit.

Toen vroeg ik me af wat je met je berichtje eigenlijk wilde zeggen. Helpt het
in jou ogen nou wel of niet om drie sloten aan m'n fiets te maken?

Persoonlijk ben ik niet zo benauwd dat mijn fiets gejat zal worden. Waar ik
veel bezorgder over ben is vandalisme, en daar helpen geen tien sloten aan. En
een fietsalarm ook niet.

> Ligfietsen zullen vast wel snel in de mode raken.
Ik betwijfel het. Hoewel Batavus nu een ligfiets voor iedereen op de markt
brengt, heb ik het idee dat de doorsnee Nederlander het een veel te exotisch
vervoermiddel vindt om op gezien te worden. Maar ik hoop dat ik ongelijk heb.

Just my $0.02,

Maarten [Leeuwarden].