Re: Flevobike: Harley onder de ligfietsen???

Hallo,

>Effe een vraagje: Als je met een hoge snelheid over een hobbel gaat en je
>voeten vliegen van de pedalen, dan ben je dus volkomen stuurloos; je kunt
>niet meer corrigeren door te trappen, maar ook niet meer door te sturen,
>want het stuur zit er meer voor de sier.....
Voor de sier is niet helemaal waar: in scherpe bochten houd ik met het stuur
het sturen in bedwang. Verder kun je door duwen en trekken aan het stuur je
afzetkracht vergroten. Ten slotte is het stuur een handig ding om rem- en
schakelhandles en een bel aan vast te maken.

Wat betreft de losvliegende voeten: SPD-pedalen zijn hiervoor ideaal. Je
klikt je schoenen gewoon vast. Bovendien kun je hiermee je snelheid nog
verhogen doordat je ook aan je pedalen kunt trekken. Omdat je hierbij andere
spieren gebruikt worden je benen minder snel moe. En je krijgt minder snel
slapende voeten omdat je met het trekken de druk op de onderkant van je
voeten weghaalt. Wel even oefenen met het losdraaien van je voeten, want als
je stilstaat met je schoenen vast in de pedalen val je om ...

>Zoiets als een Harley Davidson onder de motoren; niet
>technisch de beste, maar wel de meest geweldige om te hebben...
Met name het unieke sturingssysteem maakt Flevo uniek. Flevo is wat mijn
vriendin onder de vrouwen is :)

Gegroet,
Erno

http://www.iaehv.nl/users/erno/
leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel (Van Kooten en De Bie)